Že nekaj časa opažam, da se dogajajo določene »čudne« zadeve, ki se tičejo najbolj popularnega e-poštnega naslova – Gmaila. Sam sicer imam Gmail, vendar slednjega ne uporabljam kot moj glavni e-poštni naslov temveč ga imam bolj zaradi YouTube kanala in testiranja.

Obstajajo trije »veliki« brezplačni ponudniki e-poštnih naslovov:

  • Gmail.com
  • Hotmail.com
  • Yahoo.com

Zadnja dva od »velikih treh« ne uporabljam že več kot deset let. Razlogi so jasni – zasebnosti sploh nimaš in bili so tudi problemi z dostavljivostjo določenih e-mailov. Čeprav so bili poslani, niso dospeli v inbox. 🙁

S pošiljanjem e-novic sem začel že leta 2002 in takrat so bili pri nas med brezplačnimi e-maili najbolj popularni: email.si, volja.net, yahoo.com, siol.net in hotmail.com. Prva dva sta bila slovenska in slednja že leta ne obstajata več. Zadeve so se na »trgu« precej spremenile aprila leta 2004, ko je Gmail začel svoj pohod.

Danes ima več kot 99% ljudi vsaj en Gmailov naslov. Približno 15 GB velik inbox (in še brezplačen povrhu) odtehta svoje. Zraven imate še koledar, stike, klepet, Google Drive, YouTube in še kup drugih dodatkov. Pred nekaj leti je Gmail spremenil svoj inbox in tako ima velika večina ljudi še vedno namesto enega (glavnega) inboxa, tri zavihke – Glavno, Družabno in Promocije.

Ne glede na to, kako se trudite s pošiljanjem e-novic, če naslovnik sam ne prestavi vaših e-novic iz Promocije v Glavno, vaše e-novice obtičijo med neprebranimi promocijskimi e-maili. Ker veliko ljudi sploh ne ve kako to izključiti sem v nadaljevanju dodal dve sliki. Na prvi vidite kje v nastavitvah se nahajajo zavihki za “Prejeto”, na drugi pa kaj vidite, ko kliknete na te nastavitve. Če želite imeti samo en zavihek (Glavno) potem je potrebno, da imate označenega le slednjega (glej sliko 2).

gmail-nastavitve

gmail-inbox

Toliko za uvod, a namen mojega današnjega zapisa ni učenje o Gmailu temveč tudi vpogled v to, kako smo »odvisni« (tudi poslovno) od določenega brezplačnega ponudnika e-pošte. Da ne govorim o tem, da NSA, CIA in FBI vso Gmail pošto veselo preskenirajo in odprejo. A to je že druga zgodba, o kateri bi več vedel povedati Edvard Snowden.

Kot rečeno, v zadnjem času mi nekateri dobri prijatelji poročajo naslednje:

Domenski maili (npr. ime.priimek@domena.si) ne letijo v inbox, temveč med spam.

Sam pogosto pošiljam z mojih domenskih mailov na Gmail (predračuni, računi, odgovarjam strankam itd.), vendar se vse pogosteje sprašujem ali je stranka sploh dobila moj e-mail v inbox, saj odziva na moj e-mail včasih ni. Ali je moj e-mail sploh prispel do Gmaila oz. ali je morda odletel med spam ali med Promocije? Čeprav je e-poštno komuniciranje hitro in enostavno, se sprašujem ali bom v bodoče moral po vsaki poslani ponudbi na Gmail poslati še SMS z vsebino – poslali smo vam ponudbo, poglejte v inbox.

Dobra prijateljica mi je ravno pred dnevi poročala o tem, da ima Gmail in da od prijateljev in poslovnih partnerjev ne dobi mailov in da slednji pogosto letijo v spam. Nekdo drug mi je dejal, da je naročen na različne e-novice (Spar, Mercator … itd.) in da e-pošte in posledično kuponov sploh ne dobiva. E-pošte ni ne med spamom, ne med Promocije. Preprosto – ni je!

Poraja se vprašanje kje potem ta pošta pristane saj je bila poslana. Testiral sem veliko različnih e-mailov in lahko rečem, da se od vseh najbolj, kar se tiče dostavljivosti za različne ponudbe, e-novice, kupone in obveščanje o novostih, najboljše obese Runbox.com. Slednji je na Norveškem in je plačljiv. Žal pa je ljudem velikokrat težko dati za zaseben e-mail brez oglasov in ostale »odvečne šare« cca. 15,00 € na leto.

Pogosto pa imajo tudi poslovni partnerji e-mail ime.priimek@domena.si in le-tega s pomočjo DNS, SPF in MX nastavitev preusmerjenega na Gmail. Čeprav jim pišete na domenski e-poštni naslov, gre le-ta vseeno do Gmaila. Vse OK, toda tudi tu se še vedno se dogaja, da če pošljete z ime.priimek@domena.si, da Gmail ne prepozna domenski e-mail in ga odnese med spam.

Naslednja stvar, ki jo tudi opažam v sodobni komunikaciji preko e-pošte je ta, da ljudje na FB sporočilo odgovorijo praktično takoj, medtem ko na odgovor preko maila lahko čakaš tudi nekaj dni ali celo več tednov. Ljudi zasebnost na FB-ju in Gmailu bolj malo briga, važno je, da imate vse čim bolj enostavno nainštalirano na svoj pametni mobilni telefon. 😉

Kakšne so možne alternative?

1. Če že imate Gmail, potem bi bilo dobro, da obvezno vsaj enkrat dnevno prečekirate mapo z neželeno e-pošto in zavihek Promocije, saj se tam lahko nahaja kakšna pomembna e-pošta.

2. Zamenjajte Gmail za kakšen drug zaseben e-mail. O tem sem že nekaj pisal pred časom, kar si lahko več preberete tukaj.

3. Lahko si registrirate svojo domeno in imate svoje e-poštno gostovanje na strežniku v Sloveniji. Tako vsaj pri sprejemanju e-pošte ne boste več odvisni od Gmaila in njegovih muh.

Upam, da vam je bil tale zapis malo v pomoč in da boste z njegovo pomočjo malo boljše razumeli sodobno e-poštno komuniciranje. 🙂