Pred dnevi sem vam obljubil še drugi članek, ki se bo dotikal spletne varnosti in naše zasebnosti. Dandanes imamo več ali manj vsi mobilne telefone in če rečem, da ima 95 % uporabnikov mobilnih telefonov pametni telefon (Android, iOS), potem mislim, da se nisem preveliko zmotil.

V prejšnjem članku sem govoril kako nekateri lastniki svojih spletnih strani sploh varnostno ne posodabljajo le-teh, čeprav imajo možnost. Pri telefonih (še posebej pri tistih, ki so na Androidu), pa je zgodba obrnjena, čeprav bi rad posodobil svoj pametni telefon ga ne moreš. 🙁

Kot vemo Google na svoj Android operacijski sistem na vsake toliko čas izdaja varnostne popravke in ga nadgrajuje. Trenutno je najnovejša različica Androida 8.0 (Oreo). In v čem je problem? Sam imam Samsung A3 pametni telefon, ki je še dokaj nov in je star malo več kot dve leti. Skratka, telefon mi še vedno dela povsem OK in ni še čas, da bi ga zamenjal.

Z verzije 4.4 (Kit Kat) sem ga lahko posodobil na verzijo 5.0 (Lollipop) in potem še na verzijo 6.0 (Marshmallow), toda že več kot leto dni moj telefon »pametno javlja«, da ima najnovejšo posodobitev oz. da posodobitev ni potrebna. Halo! Razumem, da so določene, recimo temu tehnične omejitve (RAM, procesor itd.), a menim, da bi Samsung lahko brez problema dovolil posodobitev na najnovejšo verzijo, a iz nekega razloga tega ne želi realizirati. Morda zato, da bi se čim prej odločil za nov telefon?

Nisem edini, ki je prišel do ugotovitve, da proizvajalci mobilnih telefonov želijo čim prej “prisiliti” stranke v nakup novega telefona. O tem sem zasledil odličen članek z naslovom Norost: Po dveh letih je telefon za v smeti, ki ga lahko preberete tukaj. (Tale odstavek je bil dodan naknadno, ker se vsebina sklada z našim člankom).

A to, kar sem napisal ni samo moj problem, to je problem še več milijonov uporabnikov Androida širom sveta. V zadnjem času se precej promovira e-bančništvo preko mobilnega telefona. Kako je to super, praktično, enostavno itd. Vse to je res, toda … pri teh »varnostnih luknjah«, ki zagotovo obstajajo, je tako, da če greš na e-banko z neposodobljenim Androidom, ki je »luknjast« kot Švicarski sir, to ni ravno pametna odločitev. Vsaj po mojem mnenju ne.

Vendar ni problem pri pametnih telefonih le to, da se jih ne da posodobiti na najnovejšo verzijo, temveč je težava tudi v tem, da mnogo uporabnikov sploh ne uporablja nobene protivirusne zaščite in da klikajo na vse mogoče povezave na FB messengerju ter da si nalagajo kot nori različne »fancy« aplikacije, ki niso preverjene oz. niso iz zaupanja vrednega vira.

Skratka, kot vidimo je proizvajalcem pametnih telefonov bolj malo mar za varnost strank, bistveno je, da prodajo najnovejšo verzijo telefona seveda čim dražje in po čim višji ceni.

Kaj torej storiti? Če nimate najnovejše verzije Androida (ali iOS), potem svoj pametni telefon uporabljajte »po pameti«, izogibajte se spletnemu bančništvu in seveda obvezno na svoj telefon naložite dober protivirusni program ter svoj telefon in aplikacije zaščitite z geslom.

P.S. Da ne bo vse tako resno vam priporočam, da si preberete še en šaljiv (a resničen) zapis na blogu Kompjuteraš, ki govori o tem kako (ne)deluje iPhone v Srbiji.